The problem has been verified using macOS Sequoia, Sonoma and Ventura clients managing files on the server.
We had some customers reporting that working on server volumes, the Finder QuickLook (preview or icon view) keeps files busy so they cannot be overwritten or deleted.
After extensive HELIOS internal testing we had a chance to reproduce a situation when closed files on the server volume were still held open/busy by the macOS Finder. The problem could be proved using the HELIOS “locktable” tool. A volume eject was required to unlock these files.
We have clearly identified that this is an macOS client problem occuring with HELIOS and Apple servers. We have developed a workaround to overcome this reproducible problem.
The upcoming HELIOS update u1321 resolves this problem, it is available for HELIOS G8.
Customers with an active service agreement can download and install this update. Installations without service agreements must reactivate/backdate expired service agreements to be entitled for the update, contact the HELIOS partner for this.
Professioneller Support sowie erstklassige technische Informationen sind uns sehr wichtig. Dabei ist der HELIOS Fachhändler Ihr direkter Ansprechpartner. Unser Ziel ist es, alle Fragen zu beantworten und alle Probleme zu lösen.
Halten Sie Ihre HELIOS Installation immer auf einem aktuellen Stand – mit wichtigen Updates und Tech Infos zu verschiedenen Themen.
HELIOS Lösungen werden häufig in benutzdefinierte Prozesse integriert. Hier finden Sie weiterführende technische Informationen.
Die gesamte HELIOS Produktdokumentation ist online verfügbar. Eine breite Übersicht sowie viele verschiedene Trainingsvideos machen Ihnen der Einstieg leicht.
Aktuelle Version: G8/CD027 • Letztes Update: u1321 • Letzte Tech Info: Tech Info 209
Im Bereich HELIOS News finden Sie …
Letzter Pressetext: > HELIOS Universal File Server G8 veröffentlicht … • Letzter Newsletter: > HELIOS Newsletter 02/2021 …
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